Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Programı Taban Puanları (2021 YKS)
Program Adı |
Puan Türü |
Genel Kontenjan |
Yerleşen |
TABAN PUAN |
Başarı Sırası |
Okul Birincisi Kont. |
Okul Birincisi Olarak Yerleşenler |
Okul Birincisi TABAN PUAN |
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ (Devlet Üniversitesi)/Eğitim Fakültesi/Türkçe Öğretmenliği |
SÖZEL |
50 |
52 |
350,57566 |
24.827 |
2 |
2 |
279,34591 |
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Programı Taban Puanları (2020 YKS)
Program Adı |
Puan Türü |
Genel Kontenjan |
Yerleşen |
TABAN PUAN |
Başarı Sırası |
Okul Birincisi Kont. |
Okul Birincisi Olarak Yerleşen |
Okul Birincisi TABAN PUAN |
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ (Devlet Üniversitesi)/Eğitim Fakültesi/Türkçe Öğretmenliği |
SÖZEL |
60 |
62 |
382,81247 |
23.187 |
2 |
2 |
335,98204 |
* Türkçe Öğretmenliği programına; yerleştirme puan türünde başarı sırası üç yüz bininci sırada olan adayın yerleştirme puanının altında puana sahip olan adaylar, kontenjanlar dolmamış olsa dahi yerleştirilemeyecektir. Bu puanlamada ek puansız yerleştirme puanının başarı sıralaması dikkate alınır.
** Ayrıca Lisans Programımızın tavan/taban puanları, yerleşen kişilere ait betimsel istatistikler ve kontenjan bilgileri gibi ayrıntıları https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=107610073 adreslerinden inceleyebilirsiniz.
Türkçe öğretmenliği programında bir dönem “Okul Deneyimi”; bir dönem “Öğretmenlik Uygulaması” olmak üzere toplam bir eğitim-öğretim yılı süresince staj yapılmaktadır. Uygulama sürecinde öğrencilerin eğitim öğretim süreçlerine fiilen katılmaları esas olup her uygulama öğrencisinden öğretmenlik uygulamasına ilişkin etkinlikleri gerçekleştirmeleri istenir.
Öğretmenlik uygulamaları programı planlama, inceleme, araştırma, katılma, analiz etme, değerlendirme ve geliştirme gibi kapsamlı bir dizi süreçten oluşur. Uygulama öğrencisi bu süreçler yoluyla öğretmenlik davranışlarını istenilen düzeyde kazanabilmek için fiilen uygulama yapacağı süreçten çok daha fazla zamana ihtiyaç duyar. Bu sebeple öğretmenlik uygulamaları, uygulama öğrencisine giderek artan bir sorumluluk ve uygulama yeterliği kazandırmak için iki döneme yayılarak verilir.
Öğretmenlik uygulamalarından beklenen faydanın sağlanabilmesi uygulama öğrencilerinin yapacakları etkinlikleri öğrencisi bulunduğu fakültenin öğretim elemanlarının yakından izlemesi, rehberlik etmesi ve değerlendirmesi ile mümkündür. Bu nedenle öğretmenlik uygulamaları fakültenin bulunduğu
il veya ilçelerdeki eğitim kurumlarında yapılır.
- Türkçe öğretmenliği programını ilk 5 tercihi içinde yazarak kazanan adaylar Millî Eğitim Bakanlığında burslu statüde destek sağlanmaktadır. MEB bursunun verileceği öğrencilerde aranan şartlar aşağıdaki gibidir:
- Programı ilk 5 tercihi arasında yazıp programa yerleşmiş olmak
- Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
- Bu sınavın yapıldığı yıl ve daha sonraki yıllarda Mahkeme Kararı ile yaş küçültme işlemi yapmamış olmak,
- Memuriyete atanmasına engel olacak nitelikte hükümlülüğü bulunmamak
- Türkçe Öğretmenliği programına; yerleştirme puan türünde başarı sırası üç yüz bininci sırada olan adayın yerleştirme puanının altında puana sahip olan adaylar, kontenjanlar dolmamış olsa dahi yerleştirilemeyecektir. Bu puanlamada ek puansız yerleştirme puanının başarı sıralaması dikkate alınır. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği programına yerleştirme puan türüne göre ilk üç sırada yerleşerek kayıt yaptıran Muğla ili Menteşe İlçesinde öğrenim gören Lisans öğrencilerine bir eğitim-öğretim yılı boyunca ücretsiz konaklama imkânı sağlanmaktadır. Üniversite senatosunun akademik başarıya bağlı olarak konaklama imkânı devam edecektir.